Hoe houd je je marketinguitgaven onder controle?

Hoe houd je je marketinguitgaven onder controle?

Uit Door

Een veelgemaakte grap in de marketingwereld luidt: “De helft van je marketingbudget is weggegooid geld. Je weet alleen niet welke helft.” En lange tijd was dit eigenlijk ook wel zo. Marketing lijkt van een afstandje ook meer op magie dan op wetenschap. Maar doordat steeds meer marketing tegenwoordig online is worden er ook steeds meer gegeven bijgehouden. En hier kunnen we ons voordeel uit halen. Met een marketingbureau Utrecht kan je ervoor zorgen dat je weet welk deel van je marketingbudget welk resultaat oplevert. Zo kan je ervoor zorgen dat je marketing beter gericht wordt, en er geen geld meer wordt weggegooid. 

Houdt de cijfers constant in de gaten

Marketing is een cijferspelletje. Alles draait om conversiepercentages, en hoeveel die conversies dan hebben gekost, en nog belangrijker: wat ze opleveren. Daarom is het belangrijk dat je al deze gegevens goed in de gaten houdt en je marketingstrategie erop aanpast. Het probleem is alleen dat de wereld heel snel veranderd. Wat vorige week werkte werkte deze misschien al niet meer. Daarom is de hulp van een marketingbureau zeker belangrijk om de boel in de gaten te houden. Zij weten namelijk precies welke cijfers wat betekenen, en zij weten dan ook welke kant jij op moet gaan. 

Online marketing is de toekomst

Hoewel de grap uit de eerste alinea niet waar hoeft te zijn is het voor traditionele marketing misschien toch wel waar. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat 80% van de campagnes op televisie meer geld kosten dan ze opleveren. Online marketing biedt echter meer kansen. Online marketing kost namelijk veel minder, en bovendien kan je ervoor kiezen om per conversie te betalen. Zo weet je zeker dat je geen verlies draait op de marketing. We raden je aan om niet op eigen houtje online reclame te gaan maken. De hulp van een online marketing bureau is noodzakelijk als je alles uit het internet wil halen. 

Hoe maak je online reclame?

Online marketing kan tegenwoordig op veel manieren. Je kan er nog voor kiezen om met een bepaald budget naar een advertentieboer te gaan en op die manier je reclames in te kopen. Maar samen met jouw online marketing bureau kan je ook grotere, beter gerichte campagnes opzetten. Misschien is jouw product of dienst wel uitermate geschikt voor influencermarketing. Of misschien wil je een hip en trendy imago opbouwen met grappige Tweets. De mogelijkheden zijn zo goed als oneindig.